5 Nisan 2015 Pazar

MANDALA


Mandala;
Nedir bu acaba diye, çok  soran olduğunu biliyorum. Çünki bende bir  ay öncesine kadar mandalanın ne olduğunu bilmiyordum. Çocukluğumdan beri değişik şeylerle uğraşmayı severim.Bir gün internette dolaşırken  şekillerin, çizgilerin  bir araya gelerek oluşturduğu çok güzel bir bütün ilgimi çekti. Araştırırken adının Mandala olduğunu öğrendim.
Öncelikle internette  nasıl yaptıklarını gösteren videoları seyrettim ve küçük küçük denemeler yaptım. Ama bir şeylerin eksik olduğunu ve kafamda tam olarak oturmadığını farkettim. Bunu bir bilenden öğrenmenin daha doğru olduğunu düşündüm ve www.narkendinol.com adresindeki siteyi buldum. Atölyenin kurucularından Öznur Hanımla iletişime geçtim ve mandala atölyesinin koşullarını öğrendim. Mandala çizmek sadece kalem kağıt ve sizin ruhunuzdan ibaret . Herkesin rahatlıkla yapabileceği ve kendiyle baş başa kalabildiği, duygularını yansıtabildiği bir alan.Bizde;
  
Mandala sırası bizde dedik ve ;
Hafta sonu Nesrin ve Bilgeyle birlikte Mandala atölyesine gittik,tabi yanımızda küçük bir Misafirimiz Arda da vardı. Aslında ona  küçük demek doğru değil olaya hakimiyeti katılımı bizi çok etkiledi.   Mandalanın en çok kullandığı lotus çiçeğinin ne anlamı olduğunu bile bildi ve Lotusun  kendi kendini temizleyen bir bitki olduğunu da Arda dan öğrendik.Ayrıca Arda çocuklar için birlikte güzel vakit geçirebilecek bir ortam olduğunu da  bize gösterdi.Tabi bunları bizlere hissettiren Öznur Hanım ve Eşi ni unutmamak gerek. Merak edip bir gün gitmeye kalkarsanız; samimi ve sevecen ortamı yaratan bu güzel çifti sizlerde tanımış olursunuz.
Teşekkürler, Öznur Hanım ve Taner Bey sayenizde güzel bir gün geçirdik arkadaşlarımla beraber...














Bizi Şarıstan Muhteşem Çocuk


Mandala;
Hayatımızın sürekli koşturmalı ve stresli temposu mandala çizerken yavaşlar ve  çizim sürecinde içsel yolculuğumuzun dışa vurumunu kağıt üzerine yansıtırız. 
Mandalalar bulundukları alandaki negatif enerjileri temizler. Bu sayede niyet ettiğimiz tüm güzellikleri hayatımıza çekmek için kullanılan tılsımlı çizimler haline dönüşürler.

Hint kökenli dinlerde hayat çemberi anlamına gelir. Merkezi noktası olan alanın doğduğumuz yer olduğuna inanılır.“Manda” Enerji/Öz, “La” Kap, Mandala’ya özetle; Enerjiyi tutan, saklayan kap diyebiliriz. Sanskritçe kökenli bir sözcüktür. Dolayısıyla tüm mandala desenleri dairesel bir form içindedir. Daire, bütünlüğü simgeler. Bir ucu sonsuza, diğeri de bedenimiz ve aklımıza kadar uzanırMandalalar daima gelişebilir ve büyütülebilirdir.  Mandalalar sonsuzluğa giden bir yol haritasıdır.
 Evren, dünya, güneş, ay, çiçekler, vücut hatlarımız yuvarlaktır. Örneğin göz bebeklerimizin yuvarlak olmasının nedeni, görüş alanımızın genişlemesi içindir. Mandalalar hayatımızın gelişen süreçlerini simgeler. İçten dışa doğru yuvarlak olarak büyümesi, kendimizi, hayatımızı, yaşadığımız dünyayı değiştirme potansiyelimizin de büyümesi anlamına gelir.Mandala çizmek derin konsantrasyonla yapıldığı için zihni dinginleştirir ve iç huzuru artırır. 


Bunlarda bizim yaptıgımız Mandalalar;
Bilgenin Mandalası

Nesrinin Mandalası

Zekiye'nin Mandalası

Doğa Bilimcisi Arda 'nın Mandalası





3 yorum:

  1. Beğendim. Ama beğen kısmı nerde bilemedim.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir etkinlik olmuş:=) Mandala'lar da öyle. Ellerinize sağlık. İçsel yolculuğa devam....

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederiz. Sizlerle olmak ve Arda'yla çocuk olmak çok keyifliydi
    .www.narkendinol.com

    YanıtlaSil

Hürriyet

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...